کرج سالار

ساخت وبلاگ

كرج - ايرنا - در آئين اختتاميه پنجمين دوره جشنواره نوجوان سالم و ابتكارات از 162 دانش آموز البرزي كه آثارشان برتر شناخته شده بود روز سه شنبه در كانون امام علي (ع ) تجليل شد.


کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:17

رحیم بنا مولایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به چالش‌های اقتصاد دانش محور در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت افزود: لازم است دانشجویان به گونه ای در دانشگاه ها آموزش ببینند كه پس از فارغ التحصیل شدن صاحب فكر و نظر باشند تا بتوانند گام های موثری در بهبود شرایط اقتصادی كشور بردارند.
وی تاكید كرد: در برخی از موارد دانشگاه ها به بنگاه های تولید مدرك تبدیل شده اند كه این امر نیازمند اصلاح و بازنگری اساسی است.
بنامولایی با بیان اینكه آموزش باید زیربنای صنعت قرار بگیرد، از آمار بالای فارغ‌التحصیلان بدون مهارت انتقاد كرد گفت: متاسفانه مهارت در كشور در اولویت برنامه‌های آموزشی قرار ندارد و تنها به مدرك گرایی اهمیت داده‌ شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر هشت مهندس، یك تكنسین در كشور تربیت كرده‌ایم، در حالی كه در كشورهای پیشرفته دنیا به ازای هر یك مهندس، هشت تكنسین تربیت می شوند.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز افزود: استفاده از فضاهای خالی و امكانات دانشگاه ها برای افزایش مهارت ها، متناسب با نیاز و الگوهای بومی امری ضروری است.
بنامولایی تاكید كرد: طرح كاروزی دانشجویان در كارخانه ها، تشكیل كمیته های عارضه یابی علل بیكاری در دانشگاه ها و حمایت از صنایع از راهكارهای عملی برای بهبود تعامل بین صنعت، دانشگاه و افزایش شغل در كشور خواهد شد است.
7411/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:17

حجت اله ملاصالحي در حاشيه نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان البرز در گفت و گو با ايرنا افزود: ضرورت دارد تا كالاهاي مرغوب داخلي با اطلاع رساني گسترده به مردم شناسانده شود.
وي تلاش هاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان را در يكسال گذشته مطلوب ارزيابي كرد و گفت: گزارش اين كميسيون امسال
در ستاد كشوري مورد توجه مسئولان قرار گرفت.
ملاصالحي ادامه داد: از اكنون سال بايد شاهد تشكيل كارگروه هاي اتاق فكر به منظور دريافت طرح هاي نو و بديع باشيم.
معاون استاندار با اشاره به اينكه در سال اقتصاد و عمل بايد به سمت عملياتي سازي اقدامات پيش برويم، گفت: يكي از گام هايي كه در مبارزه با قاچاق كالا و ارز مي توان برداشت اين است كه در بحث تبليغات كالاهاي داخلي مانور ويژه اي بدهيم،گاهي اوقات كالاهاي توليد داخلي از كيفيت بالايي برخوردار است اما آنگونه كه بايد و شايد تبليغ نمي شود و مردم نيز آگاهي از توليدات داخل ندارند.
ملاصالحي با بيان اينكه تبليغات هزينه نيست، گفت: هماهنگونه كه فرهنگ خريد صنايع دستي داخلي به يك باور عمومي تبديل شده درسالجاري نيز پيوست تبليغاتي و فرهنگي در اجراي طرح ها مورد توجه قرار گيرد.
وي ظرفيت شبكه هاي اجتماعي را در معرفي پتانسيل ها و توليدات مهم خواند و تصريح كرد: اكنون سه هزار و 500 واحد توليدي و صنعتي در استان البرز مستقر است كه هنوز معرفي نشده، اگر بنحو مطلوبي اين ظرفيت ها اطلاع رساني و معرفي شود مي توانيم از ورود بخش قابل توجهي از كالاهاي قاچاق جلوگيري كنيم.
وي افزود: دانشگاه ها و موسسات تحقيقاتي موجود بستر مناسبي براي واگذاري بخشي از امور تحقيقاتي در اين حوزه مي باشد و مي توان با بكارگيري ظرفيت هاي آن تا پايان سال راهبرد خوبي به ستاد مركزي ارائه كنيم.
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:17

به گزارش ایرنا از استانداری البرز، هیربد معصومی روز دوشنبه درجلسه شورای فنی در استانداری البرز، افزود: پروژه همت هر چند یك طرح ملی محسوب می شود، اما مسئولیت نظارت بر روند تكمیل آن به استان البرز واگذار نشده است.
وی اضافه كرد: پروژه بزرگراه همت یك طرح ملی بوده و استان البرز در خصوص روند تكمیل آن نمی تواند دخل و تصرفی داشته باشد، این در حالی است كه این استان باید پاسخگوی آن باشد.
وی خاطرنشان كرد:مردم انتظار دارند اقدامات انجام شده به ثمر نشسته و دیده شود، اكنون در سالی كه با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، باید نظارت بر روند تكمیل این طرح در استان به اداره كل راه و شهرسازی واگذار شود تا نسبت به نظارت بر روند تكمیل آن اقدام شود.
معاون استاندارگفت:استاندار البرز فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و ازوی درخواست شده نسبت به این موضوع در ستاد استانی تصمیم گیری كند.
دراین جلسه گزارش عملكرد دبیرخانه شورای فنی استان در سال 94، واگذاری طرح های فنی به استانها،ساماندهی، مهارت آموزی و بیمه كارگران و استاد كاران ، گزارش كمیته پیمان، لزوم آموزش فنی پرسنل در دفاتر فنی استان از جمله محورهای موضوعی ارائه شورای فنی استان بشمار می رود.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:41

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از موسسه سرم سازي رازي، دكتر حميد كهرام با اشاره به همه گيري بيماري تب برفكي در كشور گفت: موسسه رازي در 30 سال گذشته واكسن تب برفكي را به صورت 3PD50 توليد مي كرد كه اواخر سال 93 و اوايل سال 94 به پيشنهاد سازمان دامپزشكي اقدام به تبديل اين واكسن به صورت 6PD50 كرد.
وي با بيان اينكه ارتقاء واكسن تب برفكي به 6PD50 حركت بزرگي بود كه در حوزهR&D (تحقيق و توسعه) موسسه رازي انجام شد، افزود: همان موقع در جلسات مختلف به سازمان دامپزشكي اعلام كرديم در صورت تبديل 3PD50 به 6PD50 ميزان توليدات موسسه رازي به نصف كاهش خواهد يافت و در نتيجه با كمبود واكسن در كشور مواجه خواهيم شد كه براي جبران آن به واردات واكسن نياز است.
كهرام ادامه داد: علاوه بر اين، سويه هاي بيماري زاي تب برفكي با سويه هاي واكسن هاي خارجي متفاوت است در نتيجه لازم بود اين سويه ها به شركت هاي وارد كننده داده مي شد تا واكسن موثر توليد كنند كه اين كار نيز انجام نشد و امروز شاهد شيوع بالاي تب برفكي در كشور هستيم.
رئيس موسسه رازي با اشاره به واردات واكسن در شرايط كنوني تاكيد كرد: واردات واكسن به مرگ و مير موجود در ميان دام هاي كشور ناشي از بيماري تب برفكي نمي رسد زيرا نخست اينكه، پيك اين بيماري حداكثر تا ارديبهشت امسال خواهد بود.
وي ادامه داد: بنابراين واكسن هاي وارداتي زماني به دست دامدار مي رسد كه از اين بيماري عبور كرده ايم، دوم اينكه سويه هاي موجود در واكسن هاي موسسه رازي، سويه هاي داخلي است كه واكسن هاي خارجي فاقد آن است و عملا تاثيري در كنترل بيماري ندارد و حي ممكن است در مواقعي بيماري را تشديد كند.
رئيس موسسه تحقيقاتي واكسن و سرم سازي رازي در اين ارتباط از تلاش موسسه براي افزايش توليد خبر داد و افزود: با همكاري كارخانه واكسن سازي تب برفكي روناك در مهاباد در تلاشيم توليدات را افزايش داده و به سازمان دامپزشكي تحويل دهيم.
دكتر كهرام گفت: در سال 93 ميزان توليدات واكسن تب برفكي موسسه رازي حدود 20 ميليون دز بود كه در سال 94 و با ارتقاي واكسن از 3PD50 به 6PD50 به حدود 10 ميليون دز كاهش يافت و همين ميزان را سال گذشته تحويل سازمان داديم.
وي اضافه كرد: با راه اندازي شركت روناك نيز در سال گذشته بيش از دو ميليون دز واكسن 6PD50 تحويل سازمان دامپزشكي شد اما با اين حال تمام نياز كشور به واكسن تب برفكي تامين نشد.
رئيس موسسه رازي بار ديگر با اشاره به بي تاثير بودن واردات ديرهنگام واكسن تب برفكي گفت: واكسن هاي وارداتي زماني وارد كشور مي شود كه ما از اين بيماري عبور كرده ايم، ضمن اينكه موسسه رازي و شركت روناك در كنار يكديگر در شش ماهه نخست امسال به ميزان رفع نياز داخل، واكسن توليد خواهند كرد و واردات واكسن هاي فاقد سويه هاي داخلي موجب مي شود كه اين واكسن ها بي استفاده بماند زيرا دامدار پس از يك بار استفاده، ديگر از واكسن هاي وارداتي براي پيشگيري دام ها از اين بيماري استفاده نمي كند.
دكتر كهرام ابراز خوش بيني كرد با توليدات قابل توجه موسسه رازي و كارخانه روناك در سال 95 بايد به صادرات اين محصول فكر كرد.
وي با يادآوري مرگ و مير بالاي بيماري تب برفكي در سال 89 كه ضايعات گسترده اي طي آن سال در كشورمان به بار آورد، اظهار داشت: اميدواريم امسال اين مشكل به صورت ريشه اي در كشور حل شود و ديگر شاهد خسارات فراوان اين بيماري مهلك در ميان دام ها نباشيم.
6156/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:41

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري البرز، عباد الله كامكار روزدوشنبه در حاشيه امضاي تفاهمنامه خدمات شركت آب منطقه اي البرز به دفاتر پيشخوان دولت افزود : شركت آب منطقه اي براي كم شدن مراجعه مردمي و كاهش هزينه هاي ارباب رجوع و سهولت در اخذ مجوزات مربوطه، شركت سهامي آب منطقه اي البرز طي تفاهم نامه اي با دفاتر پيشخوان دولت، از اين پس 12 خدمت از طريق دفاتر پيشخوان استان البرز نيز انجام خواهد شد.
وي اضافه كرد: برخي از خدمات قابل ارائه از جمله؛ تمديد پروانه بهر ه برداري، صدور پروانه حفر چاه ( حفر هايي كه به صورت دستگاهي انجام مي شود متقاضي دو مراجعه بيشتر به دفتر پيشخوان خواهد داشت (، صدور پروانه بهره بردار، صدور پروانه جابه جايي، پاسخ استعلام تأمين آب جهت اجراي طرحهاي صنعتي و كشاورزي ( حفر هايي كه به صورت دستگاهي انجام مي شود متقاضي دو مراجعه بيشتر به دفتر پيشخوان خواهد داشت)، صدور پروانه بهره برداري اصلاحي ( تغيير نام )، صدور پروانه بهره برداري المثني، صدور مجوز تغيير نوع مصرف و صدور پروانه بهره برداري تعويضي عنوان كرد.
2098/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 17:41

به گزارش ايرنا، علي قنبر زماني شامگاه يكشنبه در نشست مديركل آموزش و پرورش استان البرز و مسيئولان محلي در سالن اجتماعات شوراي شهر مشكين دشت ، افزود: پنج هزار متر مربع زمين از چند سال پيش در شهرك بعثت مشكين دشت از سوي شهرداري براي ساخت مدرسه به آموزش وپرورش واگذار شده كه انتظار مي رود افراد خير اين مدرسه را بسازند.
وي گفت: اين مدرسه 12 كلاسه از نيازهاي اساسي مشكين دشت است و اگر چاره جويي نشود با مشكل مواجه خواهيم شد.
فرماندار فرديس اظهار كرد: درصورت عدم همكاري خيرين قراراست يك هزار و 300 مترمربع از اين زمين توسط آموزش وپرورش براي ساخت مدرسه 12 كلاسه در همين مكان فروخته شود.
مدير كل اموزش وپرورش استان البرز نيز در اين نشست گفت: يكي از اهداف وزارت آموزش وپرورش افزايش سرانه هاي دانش آموزي در استان البرز است.
خسرو ساكي افزود: افزايش سرانه هاي دانش آموزي فرقي نمي كند چه در مشكين دشت،فرديس و كمالشهر باشد ما مسئولان در قبال همه دانش آموزان استان وظيفه اي داريم.
وي گفت : يكي از راهكارهايي كه آموزش وپرورش براي پوشش كامل دانش آموزان ، آموزش و پرورش نوين در دستور كار دارد دو نوبته كردن مدارس است.
ساكي افزود: ما بايستي آينده نگري داشته باشيم براي هر نقطه يك مدرسه استاندارد و يك نوبته بسازيم كار ارزشمندي است و جزو اهداف آموزش وپرورش است.
وي اظهار كرد: درصددافزايش سرانه فضاي دانش آموزي در استان هستيم البته شهرك بعثت مشكين دشت از اولويت ها است .
رئيس شوراي شهر مشكين دشت فرديس نيز در اين نشست گفت: با اينكه شورا و شهرداري پنج هزار متر مربع زمين از سال هاي پيش به آموزش و پرورش واگذار كرده اند اما هنوز اقدامي صورت نگرفته است .
يوسفعلي نظاملو افزود: بخشي از دغدغه هاي شهروندان ساكن در شهرك بعثت كمبود فضاي آموزشي است و انتظارمي رود اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس به اين دغدغه مردم خاتمه دهد.
اين مسئول بيان كرد: دانش آموزان شهرك بعثت براي ادامه تحصيل به مدارس دوردست مراجعه مي كنند كه بامشكلاتي همراه است.
وي گفت: در سال تحصيلي جديد اميدوارم مسئولان استاني در جهت رفع اين مشكل اقدام كنند.
در اين نشست مدير كل نوسازي مدارس استان البرز،مدير اداره اموزش وپرورش ناحيه دو كرج ،شهردار و اعضاي شوراي شهر مشكين دشت حضور داشتند.
7413/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 11:50

به گزارش ايرنا، اواخر دهه 70 بود كه نخستين ايستگاه خط ريلي تهران - كرج با حضور مسئولان كشوري در ميدان شهيد سلطاني كرج گشايش يافت و دنباله آن با احداث 10 كيلومتر ديگر به عنوان خط يك قطار شهري كرج به گلشهر و دومين ايستگاه در استان البرز متصل شد.
اجراي اين طرح گام مهمي براي انتقال مسافران بين تهران و كرج به شمار مي رود كه تاكنون نقش موثري درجابجايي مسافران اين دو كلانشهر داشته است.
به دنبال اين طرح بزرگ و ملي بود كه پنج خط قطار شهري با پيشنهاد مسئولان محلي در شوراي عالي ترافيك براي كلانشهر كرج به تصويب رسيد.
خط 2 قطار شهري با 27 كيلومتر و حدود 27 ايستگاه به عنوان بزرگترين خط متروي كشور در نيمه اول دهه 80 كليد خورد و اجراي آن به يك شركت مهندسي با نام سابير واگذار شد.
آنطور كه مسئولان قبلي و كنوني كلانشهر كرج مي گويند شركت سابير متعهد شد كه اين پروژه عظيم را از محل منابع ملي و استاني و شهري كرج در بازه زماني حدود پنج سال به پايان برساند و بستر حمل و نقل زيرزميني را فراهم كند.
اواخر دهه 80 اختلاف ها بر سرمسائل مالي و اجرايي بين مديران شهري كرج و شركت سابير بالا گرفت كه با تشكيل استان البرز در مهرماه سال 89 و انتظار اختصاص اعتبار كلان براي استان، اميدها در مردم و مسئولان براي رفع بخشي از مشكلات از كلانشهر كرج با تسريع در ساخت قطار شهري به سطح بالايي رسيد.
انتخاب نخستين استاندار براي البرز در دولت دهم با وعده هايي مبني بر رسيدگي فوري به چالش ها و مشكلات از جمله پايان دادن به احداث خط 2 قطار شهري همراه شد، اما ديرزماني نگذشت كه وعده ها رنگ باخت و بودجه قطار شهري كرج به دوبخش ملي و مديريت شهري تقسيم شد.
با رفتن نخستين استاندار از البرز و آمدن دومين استاندار در دولت دهم پس از حدود دوسال، مسئولان استاني و محلي، گشايش 6 كيلومتر از 27 كيلومتر خط 2 قطار شهري كرج تا شهريور سال 91 را به مردم وعده دادند، اما نه تنها اين وعده عملي نشد بلكه هر روز پرونده قطار شهري پيچيده تر شد.
با آمدن دولت يازدهم حركت هاي عملي از سوي دولت در حمايت از قطار شهري كرج آغاز شد، اما ديگر خبري از درآمدهاي كلان دولت قبل نبود و به دليل محدوديت منابع مالي ناشي از تشديد تحريم ها، دولت نتوانسته تاكنون گره از كار خط 2 قطار شهري كرج به طور اساسي بردارد.
با اين حال مديريت شهري كرج سال 94 تصميم گرفت كه حدود 10 هزار ميليارد ريال زمين به صورت تهاتر در اختيار شركت پشتيبان سابير قرار دهد تا حداقل دركمترين زمان بخشي از امور اجرايي خط 2 قطار شهري روي ريل قرار گيرد، اما مديريت شهري كرج اواخر سال گذشته همكاري با سابير را پس از حدود يك دهه متوقف كرد تا امور را به شركت پيمانكاري ديگري بسپارد.
بر اساس اعلام مسئولان استاني و مديريت شهري كرج، شركت سابير به تعهدات خود عمل نكرده و بايد اين پروژه عظيم به شركت ديگري واگذار شود، اما آنطور كه مسئولان مي گويند شركت سابير دست بردار نيست و پروژه برغم كمك هاي مشاركتي و دريافت تسهيلات بانكي، زير خروارها خاك مدفون مانده است.
مسئولان مديريت شهري و سازمان قطار شهري كرج اعلام كرده اند تا كنون حدود 15 كيلومتر از تونل 27 كيلومتري خط 2 قطار شهري كرج بين ميدان دانشگاه خوارزمي در غرب كرج و ميدان شهيد سلطاني در جنوب شرقي اين كلانشهر حفاري شده است.
قرار است خط 2 قطار شهري كرج منطقه كمالشهر استان البرز را به شهرستان شهريار در استان تهران متصل كند.
حميد رضا ابوالحسني عضو شوراي شهر و رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج مي گويد: متروي كرج از آنجايي كه از روز اول در انتخاب پيمانكار آن دقت صورت نگرفته و واسطه اي انتخاب شده، متروي افسانه اي شده است.
وي ادامه داد: اين پروژه در واقع براي متروسازي درايران افسانه شده، هر بار مسئولان و شوراي كرج خواستند اقدام كنند و جلوي حركت غيرقانوني و كم لطفي شركت سابير را بگيرند با واسطه كردن افرادي كه علم و آگاهي به مترو ندارند و با دروغ پردازي اين شركت، بازگشت به كار شد.
وي ادامه داد: اين بار از استاندار حميد طهائي و معاون عمراني وي هيربد معصومي، علي تركاشوند شهردار و اعضاي شورا تشكر مي كنيم كه محكم و ايستادند تا ريشه معضل بزرگ كرج خشكانده شود.
به گفته ابوالحسني، اگر مسئولان شهر كرج خدمتگزار مردم هستند بايد معضل ترافيك را حل كنند و با كنار گذاشتن سابير مشكل را برطرف كنند زيرا سابير به هيچ وجه نمي تواند متروي كرج را تكميل كند، شركتي كه خودش پشتوانه مالي ندارد نمي تواند اين كار را انجام دهد.
وي بيان داشت: اين شركت تعهداتش را زير پا گذاشته و 10 سال كرج را دچار مشكل و معضل ترافيك كرده است.
رئيس شوراي اسلامي شهرستان كرج گفت: امسال اگر بخواهيم به فرمايش مقام معظم رهبري عمل كنيم كه سال اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل است، بايد از آنچه كه تا امروز ثمر نداده و از تخيلات واهي است، بيرون بيايم.
وي افزود: فرمايشات مقام معظم رهبري عقبه ديني دارد و ما نيز بايد دوست بازي ها و زدو بندها را كنار بگذاريم، هدف از شعار سال اين است كه هم خدا و هم مردم از عملكرد مسئولان راضي شوند.
ابوالحسني گفت: مشكل و مانع تراشي شركت سابير به حدي است كه محمود دادگو رئيس شوراي اسلامي شهر كرج در جلسه اي اعلام كرد كه اگر قرار است سابير بماند من مي روم.
وي ادامه داد: يعني آنقدر سابير براي ما مشكل و معضل ايجاد كرده كه قابل تصور نيست، پروژه اي كه بايد ظرف چهار سال تحويل مي داد 10 سال گذشته و هنوز 30 درصد كار انجام شده است.
ابوالحسني گفت: از نظر شوراي شهر كرج، مهلت كاري سابير تمام شده است و به اصطلاح اين دندان كنده شده است اما عده اي تلاش مي كنند كه اين شركت برگردد و اميدواريم كه به هيچ وجه اين اتفاق نيفتد.
وي ادامه داد: وظيفه داريم از حقوق مردم دفاع كنيم و اگر جايي رسيديم حقوق مردم دفاع نمي كنيم اشغال اين ميز ها گناه نابخشودني است.
غفور قاسمپور سخنگوي شوراي اسلامي شهر كرج گفت: اكنون دنيا به سمت گسترش خطوط ريلي و كاهش آلايندگي و ترافيك از طريق استفاده از اين خطوط رفته است، بر اين اساس بايد اذعان داشت، اجراي طرح قطار شهري در كاهش مسئله ترافيك نقش اساسي دارد.
وي افزود: اجراي طرح قطار شهري به منابع درآمدي و مالي كلاني نياز دارد كه به دليل ركود و مشكلات اقتصادي كشور و از طرفي مشكلاتي كه با شركت سابير وجود داشت، نتوانستيم در مورد تكميل و توسعه آن موفق باشيم.
اين عضو شوراي شهر كرج بيان داشت: به دليل پايبند نبودن سابير به تعهدات خود، مديريت شهري و استانداري البرز به اين نتيجه رسيدند كه با اين پيمانكار، قطار شهري راه به جايي نخواهد برد و بعد از اتمام قرارداد در دي ماه 94، تصميم به فسخ قرارداد با سابير گرفته شد.
اين عضو شورا خاطرنشان كرد: به دنبال اين هستيم پس از تعيين تكليف سابير، پيمانكار جديد كه توان مالي اجراي اين طرح را داشته باشد براي تكميل خط 2 قطار شهري انتخاب كنيم.
وي در ادامه گفت: بيشتر حفاري ها و زيرساخت هاي لازم براي بهره برداري ازقطار شهري كرج باقي مانده و 2 زمان مي برد تا اين حفاري ها تمام شود البته اقدامات زيربنايي خط 2 قطار شهري انجام شده است كه با انتخاب پيمانكار خوب و تامين مالي متناسب، اميدواريم تا دو سال آينده شاهد بهره برداري از اين طرح باشيم.
اكنون مسئولان استاني و مديريت شهري كرج مي گويند مشكل اجرايي پروژه 2 قطار شهري كرج مشكل مالي نيست بلكه شركت پيمانكار از انجام به موقع كار طفره مي رود.
همچنين برخي مسئولان براين عقيده اند كه شركت سابير در زمان انعقاد قرارداد با كمترين نرخ اجراي پروژه را متقبل شد، اما افزايش قيمت ها سبب شد تا اين شركت نتواند به تعهدات خود عمل كند و اكنون مديران استاني و شهري حاضر به بازنگري در قرارداد قبلي نيستند.
پروژه خط 2 ريلي كرج در حالي ناتمام است كه دو رام قطار خريداري شده براي آن حدود دوسال است كه خاك مي خورد.
همچنين چهار خط ديگر قطار شهري كرج همچنان روي كاغذ مانده و با وضعيتي كه خط دو قطار شهري دارد هنوز ناتمام مانده است.
به گفته علي اصغر همتي مدير عامل سازمان قطار شهري كرج علت اساسي تاخير در پروژه قطارشهري بحث مالي است واين مسائل در رفتارهاي پيمانكاران و كارفرمايان تاثير مي گذارد و در نتيجه براي اينكه مسائله حل شود، تصميماتي گرفته مي شود كه تامين مالي مي تواند به عنوان پاشنه آشيل پروژه سنگيني مانند قطار شهري باشد.
وي ادامه داد: اكنون برغم اينكه شهرهايي مثل كرج تامين مالي را به صورت تهاتر انجام مي دهند، مورد اقبال پيمانكار قرار نمي گيرد و همين باعث اختلاف شده و كارها را به سمت تعطيلي پروژه قطار شهري برده و اين موضوع مشمول شرايطي در قرارداد مي شود كه كار فرما را مجاب مي كند تا پايان قرارداد و فسخ همين رويه را با پيمانكار در پيش بگيرد.
وي افزود: گراني پروژه و تلاش براي از دست ندادن سود آن، پيمانكار را وادار به سمت قضايي كردن موضوع مي كند و اين قسمت نيز طبيعي است.
اين مسئول گفت: ما نمي توانيم بي تفاوت باشيم و براي صيانت از شهر بايد خوب عمل كنيم.
همتي اظهار داشت: البته دستگاه قضايي احكام خوبي به نفع قطار شهري كرج صادر كرده و تلاش بر اين است كه فاصله ها را كم كنيم و به نتيجه برسيم.
وي افزود: بسياري از فاكتورها در اختيار ما نيست، سال گذشته 232 ميليارد ريال بودجه گرفتيم. هر ماه بايد حدود 400 ميليارد ريال پرداخت داشته باشيم تا پروژه خط 2 قطار شهري كرج طبق زمان بندي به جلو برود كه البته اين مبلغ هم كافي نيست.
وي ادامه داد: وقتي كه زمان اجراي پروژه طولاني مي شود در واقع هزينه ها افزايش مي يابد زيرا گراني ها در ادامه كار تاثير مي گذارد.
مديرعامل سازمان قطارشهري كرج گفت: از تيرماه سال 91با گراني ها يي كه در اقتصاد رخ داد، مواجه شديم و اين چيزي نيست كه مخفي باشد و آنچه كه اتفاق مي افتد اين است كه منابع محقق نمي شود و پيمانكار دنبال اين است كه قيمت اصلاح شود.
وي ادامه داد: كارفرما (مديريت شهري كرج) براي ادامه كار با شرايط تهاتري مي آيد اما اين وضعيت با عدم همكاري پيمانكار همراه است.
مديرعامل سازمان قطار شهري كرج گفت: ما تمام تجهيزات موردنياز خط دو قطار شهري كرج را خريداري كرده ايم، بخشي از تونل ها آماده است و قطارها خريداري شده است.
وي بيان داشت: پروژه از هر لحاظ آمادگي دارد واگر تامين مالي باشد و زمين ها (اراضي تهاتري) تبديل به منابع مالي شود، ظرف مدت 15ماه آينده به نتيجه مي رسيم.
وي گفت: در صورتي كه اين پيمانكار كنار برود حتي مناقصه بين المللي خواهيم گذاشت.
همتي اظهار داشت:پروژه مترو كرج تنهامتعلق به استان البرزنيست، بلكه پروژه كشوري است و بسياري از خريدهايمان ارزي است.
اين مسئول ادامه داد: حتي براي اجراي اين پروژه از اوراق مشاركت استفاده كرده ايم.
هيربد معصومي معاون هماهنگي عمراني استانداري البرز نيز در اين باره مي گويد: قطار شهري كرج در واقع بر اساس قرارداد مطالعه طرح سرمايه گذاري شده است اما در انجام اين پروژه مشكلاتي با شركت سابير و از سوي ديگر تحريم ها ظالمانه رخ داد.
وي ادامه داد: از سوي ديگر قرارداد با شركت پيمانكاري سابير در زماني منتقعد شد كه دلار 10 هزار ريال بود كه با اعمال تحريم به 40 هزار ريال رسيد كه اين موضوع در اجراي كار براي پيمانكار شرايط را سخت كرد.
معصومي گفت: در آغاز كار افزايش قيمت ارز و تحريم ها در اجراي پروژه تاثير گذاشت و سبب شد تا پروژه طبق زمانبندي پيش نرود.
وي اظهار داشت: طبق بررسي ها در سال 91 وضعيت قرارداد با شركت پيمانكاري به خاطر شرايط موجود تعديل شد كه اين شركت دوباره تقاضاي تعديل در ميزان قرارداد شده است.
معاون امور هماهنگي عمراني استانداري البرز اظهار داشت: براي پشيبرد پروژه قطار شهري كرج بخشي از اراضي شهرداري بارگذاري شد تا به صورت تهاتر به شركت پشتيبان سابير واگذار شود كه مورد تصويب شوراي اسلامي شهر كرج قرار گرفت، اما مسئولان سابير نپذيرفتند.
وي ادامه داد: استاندار البرز نيز از مسئولان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به عنوان پشتيبان سابير دعوت كرد تا در نشستي، اختلافات را بررسي كنند.
معصومي گفت : از آنجا كه استان البرز به لحاظ منابع مالي با مشكل مواجه بود براي تامين اعتبارمورد نياز قطار شهري، زمين در ازاي اجراي پروژه به شركت شستا پيشنهاد شد كه مورد قبول واقع نشد كه پس از اين نشست تصميمي گرفتيم ادامه همكاري با سابير قطع شود.
وي ادامه داد: البته مسئولان شركت سابير شكايت كردند كه منجر به حكم دادگاه شد.
اين مسئول اظهار داشت: با اين حال بايد مناقصه برگزار كنيم و در شرايط مناقصه قيد شود كه 70 درصد اجراي تهاتر و 30 درصد نقد تعيين شود.
معاون استاندار البرز بيان داشت : بايد از امكانات بالقوه استفاده كنيم و پروژه را پيش ببريم كه بخشي از اعتبارات از محل منابع ملي و بخش ديگر از محل فروش املاك تامين مي شود.
در اين جا ذكر اين نكته ضروري است كه پروژه قطار شهري كرج به عنوان يك پروژه ملي و استاني كه از مطالبات مردم است بايد تا چه زماني منتظر بود تا به نتيجه برسد و مردم آثار آن را ببينند.
از آنجا كه استان البرز و كلانشهر كرج به عنوان همسايه پايتخت با سيل فزاينده جمعيت روبرو است و قرار گرفتن البرز در مسير 14 استان كشور هر روز بر دامنه ترافيك آن مي افزايد، يكي از راه هاي برون رفت از ترافيك سنگين شهري و آلودگي صوتي و هوا اجراي سريع پروژه قطار شهري است.
بي شك حمايت مسئولان كشوري از اين پروژه عظيم در چهارمين كلانشهر كشور مي تواند گره اي كور از ترافيك البرز بگشايد ضمن آنكه خط 2 قطار شهري كرج در واقع پل ارتباطي بين استان البرز و غرب استان تهران به شمار مي رود.
توسعه خط قطار شهري مهمترين گام براي تشويق مردم به استافاده از وسيله نقليه عمومي است و اين امر تنها با توسعه حمل و نقل ريلي محقق مي شود.
همچنين تسريع در ساخت خط 2 قطار شهري كرج و احداث چهار خط ديگر ريلي در اين كلانشهر و تكميل خط متروي كرج - شهر جديد هشتگرد از مواردي است بايد به عنوان يك اولويت ملي براي دو استان پرجمعيت تهران و البرز مورد توجه ويژه قرار گيرد.
از سوي ديگر همانطور كه سال گذشته وزير راه و شهرسازي اعلام كرد ، يكي از اولويت هاي دولت تدبير و اميد توسعه خطوط ريلي به دو شكل قطار سراسري و قطار شهري است كه انتظار مي رود با گشايش در اعتبارات ارزي و رفع كامل تحريم ها ، ايمن سازي سفرهاي برون شهري و درون شهري براي كاهش تصادفات و حوادث رانندگي ، تشويق مردم به استفاده از وسايل حمل و نقل ايمن عمومي اين امر مهم محقق شود.
گزارش از مژگان السادات سجادي
7410/ 6155/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:49

سرهنگ رضا اكبري روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين بار ترافيكي در لاين جنوبي آزادراه تهران - كرج از محدوده پل فرديس كلاك و درادامه مسير درمحدوده گرمدره سنگين است .
وي اضافه كرد: درلاين شمالي آزادراه تهران - كرج - قزوين ترافيك روان و پرحجم گزارش شده است .
وي خاطرنشان كرد: جاده كرج -چالوس درهر دو مسير شمالي و جنوبي ترافيك عادي است .
رئيس پليس راه استان البرز گفت: مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و آماده امدادرساني به حادثه ديدگان احتمالي است.
استان البرز داراي يك هزار و500 كيلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلي و فرعي است كه 18 درصد ترافيك كشور مربوط به جاده هاي اين استان مي باشد.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:49

به گزارش ايرنا، ابوالفضل فلاح روز يكشنبه درنشست شوراي اداري كرج افزود: سال گذشته شاهد
سرمايه گذاري خارجي در هشت طرح توليدي به ارزش 376 ميليون دلار بوديم درحالي كه اين رقم درسال
ماقبل 10ميليون دلار بود.
وي از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست براي مشاركت بيشتر مردم در پروژه هاي عمراني بسترسازي كنند.
فلاح با بيان اينكه امروز در جهاد اقتصادي به سرمي بريم، گفت: بايد با سرعت بيشتري اهداف را تحقق بخشيد و توجه به بخش اقتصاد به دليل ايجاد اشتغال بسياري از معضلات اجتماعي را مي كاهد .
مديركل اقتصاد و دارايي استان البرز اضافه كرد: پنجره واحد سرمايه گذاري در بحث سرمايه گذاري خارجي درسال گذشته دراين استان به صورت الكترونيكي راه اندازي شده است .
فلاح ادامه داد: دربحث سرمايه گذاري نقطه آسيب ما محيط كسب و كار ، رويه هاي طولاني در جذب سرمايه گذ اري خارجي و داخلي است كه اين امر بايد مورد توجه قرار گيرد چراكه سرمايه گذاران خارجي اشتياق بسياري براي سرمايه گذ اري دارند كه اين مهم در سرمايه گذار داخلي نيز بايد تقويت شود.
فلاح سه رويكرد مهم در بحث برونگرايي در موضوع مهم اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: اين رويكردها شامل تعامل با كشورهاي خارجي براي انتقال دانش فني ، آوردن اصل سرمايه ( به وام كمتر توجه شود ) ايجاد بازارهاي جهاني است .
وي افزود : با توجه به تشكيل ستاد اقتصاد مقاومتي در البرز دستگاه هاي اجرايي مي توانند با هماهنگي بيشتر درتحقق اهداف اين ستاد كه سالهاست مقام معظم رهبري موضوع اقتصاد مقاومتي را مطرح كرده اند گام هاي موثرتري را بردارند .
دراين نشست مسئول جمعيت هلال احمر كرج نيز گزارشي ازفعاليت هاي نوروزي خود در ارائه خدمات به مسافران نورزي اعلام كرد و مديرامور فرهنگي و دبير همايش اولين جشنواره ملي فرهنگ روستا ، چهارمين همايش ملي انجمن هاي علمي رشته هاي مهندسي ، كشاورزي و منابع طبيعي و محيط زيست نيز به بيان اهداف برگزاري اين همايش ها و نقش موثر آنها كه قرار است به زودي به ميزباني كرج انجام شود پرداخت .
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 118 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:07

به گزارش ايرنا،محمد تقي ايراني روز يكشنبه در نشست شوراي اداري كرج افزود: اگرچه تلاش هايي براي رشد كشور صورت گرفته اما آثار آنها كمتر براي مردم نمايان است و درسال جاري بايد به گونه اي عمل كنيم تا اين آثار براي مردم مشهود شود.
وي ادامه داد: تمام حوزه ها بايد به سمت تحقق اقتصاد مقاومتي با توجه به رويكرد هاي دانش بنيان ، درون زايي و برون نگري باشد.
ايراني با اشاره به رويكردهاي اقتصاد مقاومتي گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي بايد براساس توانايي كشور سرمايه گذ اري داشت و درعين حال سرمايه گذ اري خارجي نيز جذب شود .
فرماندار كرج تاكيد كرد: همه دستگاه هاي اجرايي بايد اتاق فكر دراين زمينه تشكيل دهند چراكه قرارگاه اقتصاد مقاومتي در استان ها تشكيل شده بنابراين بايد پيشنهادات به اين ستاد براي تحقق اهداف ارائه شود.
وي با اشاره به بارش باران طي روزهاي اخير دراستان البرز اضافه كرد: براساس گزارش ها سد اميركبير و سد طالقان به ترتيب 90 و 65 درصد تكميل شده كه با پيش بيني تمهيدات لازم مي توان از اين رحمت الهي بهره بيشتري برد.
ايراني گفت: با توجه به مساله كم آبي دركشور به رغم اين بارش ها همانطور كه بارها ازسوي مقام معظم رهبري تاكيد شده و رئيس جمهوري نيز اشاره داشتند صرفه جويي و مديريت در مصرف آب را نبايد به دست فراموشي سپرد.
وي با يادآوري اين نكته كه سال گذشته سال سختي براي دولت يازدهم بود،افزود: نقدينگي كم ، صادرات نفت محدود تورم بالا بحث هايي بودند كه در حوزه اقتصاد دولت با آن مواجه بود كه به رغم اين مشكلات اقتصاد داخل كشور توانستيم مذاكرات هسته اي را به سرانجام برسانيم.
ايراني ادامه داد: بايد از فرصت فرجام برجام استفاده كرد و كشور را به جلو انداخت و امروز توانسته ايم به رغم عدم صداقت كشورهايي كه درميز مذاكره طرف مقابل ما بودند به نتايج قابل قبولي دست يابيم .
فرماندار كرج افزود: دشمناني كه يك روز طالبان و روز ديگر داعش را براي ضربه زدن به نظام اسلامي ايجاد مي كنند و اگر قدرت را به دست بگيرند يك لحظه هم به ما رحم نخواهند كرد.
وي تاكيد كرد: از فرصت به دست آمده بايد براي بازسازي اقتصاد بهره برد و ضمن حفظ اتحاد اين نكته را بايد مد نظر قرار داد كه اقتدار نظام اسلامي با حضور مردم در عرصه هاي سرنوشت ساز بوده كه بايد آن را قدر دانست.
معاون استاندار البرز درادامه به انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته در كرج اشاره كرد و گفت: به رغم كارشكني هايي كه براي ضربه به نظام اسلامي دراين عرصه مهم شاهد بوديم انتخابات در فضايي سالم برگزارشد و حقي از مردم پايمال نشد .
وي افزود: با كمترين حاشيه هيات هاي نظارت و اجرايي در كرج در كنار هم تلاش كردند تا انتخاباتي سالم برگزار شود و از زمان ثبت نام داوطلبان مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري تمام فعاليت ها قانوني و با نظارت دقيق و كامل انجام شد .
فرماندار كرج يادآورشد: دراين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري كه براي اولين بار انتخابات خبرگان رهبري دراستان البرز تجربه مي شد تنها سه داوطلب انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اعتراض داشتند و اين اعتراض نيز به نحوه تبليغات برخي از داوطلبان بوده و دركل ازنحوه برگزاري انتخابات اعلام رضايت شده بود .
وي ادامه داد: اگرچه توهين هايي دراين زمينه ازسوي برخي به هيات اجرايي شد ولي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري با هدف جلب هرچه بيشتر اعتماد مردم درفضايي كاملا سالم و بي طرفانه برگزارشد .
ايران افزود: در پنجمين دوره انتخابات خبرگان رهبري نيز تنها يك داوطلب كه در وزارت كشور ثبت نام كرده بود اعتراض به تغيير نام خود داشت كه براساس بررسي ها مشخص شد در فرم ثبت مشخصات فردي اش نامي كه مشهور بوده را ذكر نكرده است .
معاون استاندار البرز با اشاره به مشاركت 50درصدي مردم كرج در انتخابات سال گذشته گفت:اين حضور پرشور نقطه عطفي محسوب مي شود كه بايد منتخبان مردم در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري از اين فرصت براي تعامل بيشتر با دولت و كمك به آن براي تامين خواسته مردم با مسئولان همراه شوند .
وي تاكيد كرد: دولت تدبيرو اميد درتلاش براي تحقق وعده هاي خود است بنابراين بايد درفضاي همدلي و همزباني بيش از پيش در جهت رضايت مردم با تاكيد بر اصول قانوني گام برداريم .
دراين نشست امام جمعه محمدشهرنيز درخصوص اصلاح نفس و تلاش براي ارتقاي جامعه به ايراد سخنراني پرداخت.
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:07

به گزارش ايرنا، رضا طهماسبي روز يكشنبه در نشست خبري افزود: با آغاز به كار كميته سيما و منظر شهري، اين طرح ظرف دو هفته آينده اجرايي خواهد شد.
وي ادامه داد: طرح يكسان سازي نماي ساختمان ها، حدود هشت ماه پيش در قالب تفاهم نامه اي بين دستگاه هاي اجرايي ، استانداري، مديريت شهري و سازمان نظام مهندسي ساختمان تدوين و تصويب شده بود.
طهماسبي گفت: براين اساس كميته سيما و منظر شهري مكلف است تا ساختمان هاي با زيربناي بيش از پنج هزار متر مربع و بناهايي كه در حاشيه معابر با عرض بيش از 24 متري قرار داشته باشند، بايد داراي سيماي يكسان شود.
وي اظهار داشت: از اين پس هيچ صاحب ملكي نمي تواند بنا به سيلقه شخصي خود نماسازي انجام دهدبلكه بناي خود را با نماي ساختمان هاي مجاور بايدهمسان كند.
نايب رئيس اول سازمان نظام مهندسي استان البرز گفت: در گام نخست اين طرح براي ساختمان هاي در دست احداث اعمال مي شود و به تدريج فراگير خواهد شد.
طهماسبي افزود: همسان سازي و زيباسازي منظر شهري از مهمترين هدف اجراي اين طرح است كه در واقع مبنايي اصولي براي سيماي ساختمان ها و معماري شهري به شمار مي رود.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 4:07

به گزارش ايرنا،حجت الله ملاصالحي روز شنبه در نخستين نشست ستاد اقتصاد مقاومتي استان البرز افزود: امروزه در دنيا براي منابع موجود حتي كوه و رودخانه ها قيمت گذاري مي شود كه بر اساس آن برنامه ريزي اقتصادي و توليد سرمايه شكل مي گيرد.
وي ادامه داد: بايد هماهنگ با رشد و توسعه جهاني گام برداريم تا بتوانيم به اهداف اقتصادي دست يابيم.
معاون استاندار البرز خاطرنشان كرد: تشكيل اتاق فكر مشاوران اقتصادي بستري براي بررسي احصا توانمندي ها ست و افق داشته هايمان را بايد سرمايه گذاري و قيمت گذاري كنيم.
8029/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:05

عباس صفري روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين حادثه ساعت 17امروز و در محدوده پل كلاك دربزرگراه تهران- كرج رخ داد.
وي ادامه داد:علت حادثه توسط كارشناسان پليس راه استان البرز در دست بررسي قرار گرفت.
ماهانه بر اثر تصادف در راه هاي استان البرز 80 نفر مصدوم و تعدادي جان خود را از دست مي دهند.
استان البرز داراي يكهزارو 450 كيلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلي و فرعي است.
7410/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:05

به گزارش ايرنا، باد شديد كه سرعت آن در برخي نقاط به بيش از 80 كيلومتر بر ساعت مي رسيد، با بارش باران همراه بود.
اداره كل هواشناسي استان البرز براي آسمان استان شنبه شب تندباد و بارش تگرگ پيش بيني كرده بود.
مديركل هواشناسي استان البرز اعلام كردكه بررسي نقشه هاي پيش يابي هوا، افزايش ابر، وزش باد تند و احتمال بارش تگرگ از عصر شنبه در اين استان دور از انتظار نيست.
منصور رحمانيان تصريح كرد: طبق پيش بيني ها طي دو روز آينده شاهد آذرخش، گاهش وزش باد تند و در بعضي ساعات رگبار پراكنده خواهيم بود.
وي افزود: در اين مدت دماي هواي البرز بين 5 تا 17 درجه بالاي صفر پيش بيني مي شود.
بارش باران از يكشنبه هفته گذشته تا شامگاه جمعه در استان البرز ادامه داشت و امروز هواي استان نيمه ابري همراه با وزش باد باد است.
1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1395 ساعت: 3:05

داود رجبي به خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه ساعت 16:50 در خط جنوبي آزاد راه كرج - قزوين به وقوع پيويت كه سه نفر مصدوم شدند.
وي ادامه داد: مصدومان حادثه توسط امدادگران به مراكز درماني انتقال يافتند.
رجبي گفت: علت حادثه توسط پليس راه در دست بررسي قرار گرفت.
بارش شديد باران عصر امروز سبب لغزندگي جاده هاي استان البرز شد.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 124 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 3:54

حميد اصل روستا غروب جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: دو خانواده براي تفرج به ارتفاعات زكي آباد واقع دربخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ رفته بودند كه با شدت بارش ها ، در ميان سيلاب گرفتار شدند.
وي افزود: با تلاش ماموران نيروي انتظامي كهريزك شهرستان ساوجبلاغ و ستاد مديريت بحران دو خانواده گرفتار در سيلاب به مكان امن انتقال يافتند.
وي با قدرداني از سرهنگ عابدي فرمانده انتظامي كهريزك گفت: حضور به موقع امدادگران نيروي انتظامي موجب شد تا اين دو خانواده سالم از ميان سيل خروشان رودخانه ها نجات پيدا كنند.
عصر جمعه براثر بارش شديد باران در استان البرز سيلاب جاري شد.
شهرستان 250 هزار نفري ساوجبلاغ در غرب كرج مركز استان البرز قرار دارد.
6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 168 تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395 ساعت: 3:54

كرج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان البرز وامام جمعه كرج گفت: در مسائل داخلي تنها راه رونق اقتصادي اجرايي كردن شعار سال مبني بر اقتصادي مقاومتي اقدام و عمل مي باشد از اين رو بايد باور داشته باشيم كه عدم استفاده از كالاهاي داخلي منجر به ركود اقتصادي و بيكار شدن كارگران مي شود.


کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 114 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 22:27

سرهنگ رضا اكبري عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين بار ترافيكي در خط شمالي بزرگراه تهران - كرج از محدوده پل كلاك تا پل فرديس سنگين و درادامه مسير نيمه سنگين است .
وي اضافه كرد: درخط جنوبي آزادراه تهران - كرج - قزوين ترافيك از ذوب آهن تا پل فرديس نيمه سنگين درحال حركت گزارش شده است .
وي خاطرنشان كرد: جاده كرج -چالوس ازمسير شمال به جنوب ترافيك نيمه سنگين است .
رئيس پليس راه استان البرز گفت: مركز كنترل ترافيك پليس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و آماده امدادرساني به حادثه ديدگان احتمالي است.
استان البرز داراي يك هزار و500 كيلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلي و فرعي است كه 18 درصد ترافيك كشور مربوط به جاده هاي اين استان مي باشد.
2098/1535

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 126 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 22:27

به گزارش ايرنا كه از ساعت حدود 16 شدت گرفت و اكنون نيز ادامه دارد، سبب آبگرفتگي برخي معابر كلانشهر كرج شده است.
بارش باران كه در ساعات اوليه با آذرخش همراه شد در عين حال طراوت خاصي به استان البرز بخشيده است.
استان البرز كه در چند سال اخير طعم تلخ خشكسالي و كم بارشي تجربه كرده است ، اين روزها با نزول رحمت الهي، طبيعت آن حال و هواي خاصي به خود گرفته و بارش ها موجب خوشحالي مردم شده است.
همچنين بارش هاي فروردين 95 موجب شد تا آلودگي هوا جاي خود را به هواي سالم و پاك بدهد.
اداره كل هواشناسي استان البرز پش بيني كرده كه بارش ها تا صبح فردا شنبه در استان ادامه يابد.
ميزان بارندگي ها از ابتداي سال زراعي جاري تا نيمه اول فروردين ماه جاري در استان البرز حدود 340 ميلي متر اعلام شده است.
7410/ 6155

انتهای پیام /*

کرج سالار...
ما را در سایت کرج سالار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان karajsalar بازدید : 124 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 22:27